12 januari 2011

Een kijkje in de keuken


Ik heb al een tijdje niets geschreven over eten. Dat is raar, want ik sta wel veel in de keuken de laatste dagen. Ik sta er alleen met mijn handen op mijn rug, want andere mensen zijn er druk in de weer. Mensen zonder koksmutsen of schorten. En het is niet dat ze er niks van bakken, maar ze bakken geen broodjes. Ze bakken een nieuwe keuken! En ik sta er bij en ik kijk er naar. Ik kan niet wachten tot ze klaar zijn.


Gelukkig hebben wij een berg vrienden en familie die allemaal graag voor ons koken. We maken een tournee langs iedereen die we kennen en we krijgen elke avond heerlijke bordjes eten voorgeschoteld. En soms mogen de bezorgbrommers en take-out voor ons zorgen.


De schaamteloze luxe van een gloednieuwe keuken. Het is even afzien, maar dan heb je ook wat. Zoals je kunt zien kan ik niet veel op dit moment, ik moet nog even geduld hebben. Mijn handen jeuken: ik wil koken!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi zoetekauwen,

En.... is de keuken al af?
Heb jullie blog net ontdekt en ben helemaal blij met al die heerlijke recepten en bloedmooie foto´s. Dit weekend maar eens de appelcake proberen.

bye
Linda

Renske zei

Ha Linda, wat leuk om te horen!
De keuken is als het goed is over een week klaar, ik zal een foto posten van het eindresultaat.
En wij horen natuurlijk graag hoe de appelcake geworden is.

Anoniem zei

Hai Renske,

Weekje later dan gepland is de appelcake prima gelukt. Helaas een versie zonder de calvados, aangezien we hier nog 2 "geheelonthouders" van 10 en 15 jaar in huis hebben. Beetje kaneel ter vervanging deed wonderen.
Volgend projectje worden de kaneelbroodjes.

groet,

Linda

Anne-Jet zei

Haa! Een heuse zoetekauw! Leuk joh, en slim dat je de calvados hebt vervangen door kaneel- die taart is nogal boozy en kaneel past er natuurlijk heel goed bij. De kaneelbroodjes zijn záálig, heel veel plezier er mee!

Een reactie posten